×


תפריט נגישות

שירותי ניקוי שטיחים

מחפשים שירותי ניקוי שטיחים? ברוכים הבאים לאתר שירות 10 מחיר 10, כאן ניתן לקבל ייעוץ מקצועי, המלצות והצעות מחיר עבור ניקוי שטיחים.

 

10 טיפים ניקוי שטיחים

כוס יין נופלת, טיפות שעווה מטפטפות, חוט מבצבץ, כלב פומיריאן קטן מהלך - אם אתם בעלי שטיחים, כנראה שהחסרתם פעימה כשדמיינתם את התרחישים האלה מתעוררים לחיים! אז בואו תתחילו בלנשום כמה נשימות עמוקות ולזכור - אף אחד מהתרחישים האלה לא קרה, עדיין! אז לפני שאתם חוטפים עוד פעם רגע חרדתי מתרחיש היפותטי, אולי תקראו את 10 הטיפים שריכזנו עבורכם כדי שתבינו שהפריט נוי המדובר לא חייב להיות הסיוט של הבית!

 

1. בחירת שטיח מראש שמתאים לכם

בין אם אתם מתכננים לקנות או שכבר הבעלים הגאים של שטיח בייתי, כדי שתשימו לב לכמה קריטריונים שהשטיח צריך לעמוד בהם כדי להיות מתאים לכם:

עמידות - שטיח צריך להתאים לאורך חייכם כמה מצחיק זה נשמע, אם יש הרבה תנועת רגליים בבית: ילדים, צהרון, חברים, כלב גדול - סביר להניח שיותר אסונות מועדים לקרות ולכן כדאי שתשימו לב שהשטיח עמיד וחזק ושיוכל לעמוד בכל.

ניקוי - שוב תלוי באורך חייכם, אם אתם זוג אמיד שרוצים שטיח יקר עשוי עבודת יד ובביתכם התנועה היא דלה או של מבוגרים מתורבתים וזהירים אז אפשרי שתוכלו לרכוש שטיח יקר ולעמוד בשמירה על ניקיונו שבד"כ לא תצטרך להיות בתדירות גבוהה, אבל אם יש לכם ילדים קטנים, חתול שמשיר שיער או כלב עם פטיש לאכילת שטיחים אז הניקיון יצטרך להיות בתדירות יותר גבוהה וילווה בהוצאות כספיות ולכן עדיף לקנות שטיח שיהיה קל יחסית לשמור על ניקיונו.

יופי - שטיח צריך להתאים לעיצוב הבית ובפרט שטיח גדול או שטיח קבוע שמכסה את שטח כל הבית או כל החדר. שטיח איכותי ורחב מימדים מחירו הוא לא כמחיר מסטיק בזוקה, ולכן סביר להניח שאם קניתם משהו איכותי לא תחליפו אותו בקלות ועדיף שתקנו שטיח שיתאים למגוון רחב של עיצובים. לדוגמא אם תרצו לצבוע את הבית או להחליף רהיטים. בנוסף אם תרצו להתקין שטיח שהוא מכסה את כל שטח הרצפה בחדר עדיף לבחור בשטיח עם צבע ניטרלי שיהיה אפשר להסתדר אתו לאורך שנים.

סביבה -  שטיח צריך להתאים לסביבה שלכם בתוך ומחוץ לבית. יש כמה דברים שצריך להתחשב בהם: תדירות תנועת הרגליים לתוך ומחוץ לבית, זיהום סביבתי, האקלים בארץ, בריאות הדיירים (אסטמה וכדומה), גינה וחיות (השרת שיער). לדוגמא: אם אתם גרים בלב תל אביב סביר להניח שהשטיח שלכם יצבור אבק יותר מאשר במקומות אחרים בגלל פיח המכוניות ועוד. דוגמא נוספת היא: אם האקלים הינו כמו בארץ שהוא אקלים בד"כ חם, לא רצוי לשים שטיח מקיר לקיר כדי שלא תופרש זיעה בכפות רגליים כל פעם שתלכו יחפים בבית וכדומה.

 

2. מתי לנקות את השטיח?

אחת לשלושה חודשים מומלץ לאוורר אותו ולחשוף אותו לשמש (קרדית האבק בטמפ' מעל ל60 מעלות מושמדת, לכן שימו את השטיח למשך זמן בשמש רק היו מודעים לסוג השטיח - יש שטיחים שצבעם דוהה בשמש). במלוא חצי שנה להשתמש באופציה הנכונה בשואב האבק ולשאוב יסודי ולנקות עד כמה שאפשר ובמלוא שנה שלמה כדי לקחת את השטיח לניקוי מקצועי. תמיד תזכרו, ניקוי שטיח מתבצע בכפולות של שלוש כשמדלגים על לכפול בשלוש - 3,6,12.

לגבי באיזו תקופה בשנה לנקות את השטיח? התקופות הכי עמוסות הן בראש השנה ובפסח, זה לא אומר שעדיף להתחמק מהן אך קחו בחשבון שהן עמוסות ודאגו להזמין תור מראש.

 

3. למה לנקות את השטיח בתדירות עקבית?

שטיח זה פריט נוי שנמצא כל הזמן מתחתינו ולמרות שהוא מעשיר את החדר, אנחנו בד"כ נוטים להתעלם ממנו ולא לדאוג לניקיונו או לראות צורך בלנקות אותו פעם בכמה שנים בראש השנה או בפסח באטרף ניקיון אביב, אז למה לנקות אותו כמו שהוסבר בסעיף 2? שני סיבות: יופי  ובריאות.

יופי - שטיח צובר באיטיות אבק ומשנו את צבעו לאט לאט וכתוצאה מכך אנחנו לא מבחינים כשהוא מרופט או מאובק ולכן כשמנקים ביסודיות בתדירות רק אז משמרים את טיב יופיו של השטיח לאורך כל הזמן ולא רק לכמה חודשים לאחר הניקוי השנתי – כך כל יום יהיה לכם שטיח שניראה בדיוק כמו ביום שקניתם אותו בלי סימנים נראים לעיין של נזקי זמן.

בריאות - לא רק אנשים אלרגיים לאבק או חולי אסטמה יכולים להיפגע בריאותית משטיח מאובק ומלוכלך אלא גם אנשים בריאים! קרדית האבק (House dust mite) היינו חרק קטן שאוהב מקומות מאובקים, נשמע מוכר? כן, כן הוא מסתתר בשטיח שלכם בבית! כשאתם נושמים קרדית האבק יכול להיכנס לתוך לדרכי הנשימה שלכם ולאנשים בעלי אלרגיה לקרדית האבק יכול אפילו לגרום לצריבות ואדמימות בעניים ולהפרשת נזלת מהאף - לכן גם אם אין לכם סיבה מובהקת כמו ילד עם אסטמה חריפה, עדיין חשוב להקפיד על ניקיון השטיח גם למען בריאותכם.


4. מה הן הדרכים לנקות שטיח?

יש שני דרכים: ניקיון ביתי וניקיון מקצועי. ניקיון ביתי הוא ניקיון שמתבצע כמובן על ידכם. זהו ניקוי שאינו מקצועי ולכן בשביל שהוא יהיה הכי יסודי שאפשר מומלץ לרכוש שואב שמתמחה בניקוי ריפוד ומזרים גם מים וסבון בתהליך השאיבה והניקוי.

בניקיון מקצועי בד"כ תמסרו את השטיח שלכם לחברה שמתמחה בניקיון והיא תאבחן את סוג השטיח (למשל  אם הוא עבודת יד העבודה תעשה יותר בעדינות), תשאב ממנו אבק ותנקה אותו. בנוסף אם תבקשו יש אפשרות גם להוסיף טיפול למניעת הימשכות של קרדית האבק לסיבי השטיח.

סעיפים 5-9 הם פה בשבילכם כדי לעזור לכם לבחור את חברת ניקוי השטחים הכי טובה עבורכם:

 

5. המלצות

ביקורות באינטרנט, המלצות ממשפחה וממכרים, לקוחות לשעבר או קיימים - הכל הולך כל עוד ההמלצה באה ממקור אמין! המלצות זאת הדרך הטובה ביותר לדעת האם יינתן לכם שירות ברמה שמגיע לכם! בנוסף, המלצות טובות יכולות לתת לכם הרבה מידע גם כמו האם טופלו ביעלות ובאדיבות בעיות ותלונות של הלקוח ע"י החברה? האם הניקיון היה יסודי וכלל גם טיפול למניעת הימשכות חרקים מסוג קרדית אבק? האם הלקוח היה מרוצה מיחסו של החברה כלפיו והשירות ענה על כל צרכיו ורצונותיו? וכולי וכולי.

 

6. השוואת מחירים

ניקיון שטיח מקצועי ויסודי יעלה לכם בהתאם לסוג השטיח שיש לכם (למשל שטיח בעבודת יד יעלה לכם לנקותו בין 60-80 שקלים למ"ר) אך בכללי המחירים נעים בין 40-80 שקלים למ"ר. כשמדובר בשטיח מקיר לקיר אתם כבר מבינים שהניקוי יכול להגיע לאלפי שקלים לכל הבית ולכן חשוב שתשוו מחירים! בד"כ התהליך הוא דומה ויש הרבה חברות שעונות לקריטריונים שמוצגים סעיפים 5,7,8,9 אז הרגישו חופשי להשוות מחירים ולבחור את החברה עם הצעת המחיר המשתלמת ביותר.

 

7. יושרה ואמינות

ניקוי שטיח זה לא זול ובד"כ לא כולל הוצאת כתם בודד אלא ניקוי של שטיח שלם ולכן אם נוצר כתם רציני כמו יין, דם או זפת (כנראה שתיתם קצת יותר מידי, דקרתם מישהו והחלטתם לצפות אותו בזפת בדיוק על השטיח), אז תתכוננו להוצאה כספית משמעותית! אז אם אתם הולכים לבזבז הרבה כסף, לא תרצו שהכתם יצא? עסק עם ניסיון שהוא גם ישר ואמין ייתן לכם חוות דעת אמתית ואמינה ויאמר לכם את האמת האם אפשרי לנקות או לא ולא ייגבה ממכם כסף סתם! ולכן חפשו בהמלצות שקיבלתם (סעיף 5) את ההערות הקטנות על כמה שהעסק אמין וניתן לסמוך על אבחנת בעלי המקצוע שם!

 

8. לקיחת אחריות על הפריט מצד חברת הניקיון בזמן הטיפול ולאחריו

שטיח בכל זאת זהו פריט נוי שיש לו אורך חיי מדף ארוך ויהיה בביתכם הקט הרבה זמן פלוס פריט כזה בד"כ אינו זול ושטיח איכותי יכול להגיע לעלות של אלפי שקלים! ולכן כשאתם שולחים אותו לניקוי, אתם תרצו שאם, חס וחלילה, ייקרה לשטיח משהו בזמן הניקוי כמו קרע או שתעשה טעות באבחון סיבי השטיח ולא יותאם חומר ניקוי מתאים והוא לא יחזור כמו שהיה - יהיה מישהו שיישא בתוצאות! אז לפני שאתם נותנים את השטיח למישהו זר, וודאו שהחברה מצהירה שהיא אחראית על הטיפול בפריט שנתתם ע"י החברה ועל כל מקרה בעייתי שיקרה כשהוא בידיה.


9. שירות ומקצועיות

עמידה בזמנים, יחס אדיב כלפיכם, זמינות לשאלות, מקצועיות בטיפול הפריט - כל אלה הם תכונות בעסק שאתם רוצים ואמורים לקבל כשאתם שוכרים את שירותו. איך תדעו אם באמת תקבלו את זה כשתשכרו את שירותה של חברת ניקיון מסוימת? דרך המלצות! חוויות לקוח קודמות או קיימות הן הכי טובות לדעת האם החברה באמת מעניקה את השירות שהיא מתיימרת להעניק - לקוח מרוצה הוא הלקוח שתרצו להיות!

 

10. טיפים קטנים לניקוי ושמירת איכות השטיח

ישנם טיפים קטנים שתוכלו לעשות מלבד מה שמנינו כדי לשמור על איכות השטיח:

לספוג, לא למרוח - במקרה של שפיכת נוזל כגון יין, קפה או תה יש לקחת מגבת יבשה ולספוג את הנוזל אל תוך המגבת ולא למרוח וכך כשתנקו את הכתם יהיה קל יותר להעלים אותו. בנוסף אפשר לשים טלק כדי לספוח את הנוזל.
נשירת שיער של כלב או חתול - יש להשתמש במטאטא עם סיבי גומי (יותר קל להוציא את השערות כשמשתמשים במטאטא זה) ולטאטא את השטיח בעדינות.

להפוך את השטיח - פעם בשלושה חודשים מומלץ להפוך את השטיח לכמה ימים וללכת עליו כדי שהלכלוך שהצטבר עליו ייפול לכיוון הרצפה.

נוזל ניקוי ברמת PH ניטרלית - חומר PH חומצי יעזור לקליטת אבק ולכן לפני שאתם משתמשים בנוזל ניקוי הסתכלו בתווית מאחורה לברר את רמת החומציות בנוזל.

 

מדריך בנושא שירותי ניקיון שטיחים

אף אחד לא יודע לומר מתי בוודאות החל הרומן האנושי השטיחים. מומחים מעריכים כי מדובר בקירוב בין ארבע לשש אלף שנים מאז האריג המורכב הזה, בצורה זו או אחרת, נמצא בתוך הבית האנושי. את מקורו של השטיח קשה לאבחן- למרות שיש מי שיטען כי מקורו באסיה, אין הסבר להמצאות השטיחים העתיקים שבאמריקה ואמריקה הלטינית וגם מספר מדינות אפריקה. אחרי הכל, כאשר מדובר על משהו עתיק כל כך- קשה לדעת את מקורו המדויק. ואולם דבר אחד ברור לכולם: השטיח מלווה את בני האדם שנים רבות הן כחפץ נוי והן כפריט פרקטי. הוא איתר שולחנות (תאמינו או לא), רצפות וקירות ומנע מן הקור לברוח במהלך החורפים הארוכים והקשים של העידנים הקודמים. הוא היווה סמל של עושר ביוון, כלא בתוכו את החלומות של בני השבטים האינדיאנים וכיום נמצא כמעט בכל בית בישראל.


מאז ועד היום

מה קסמו של השטיח, אתם שואלים את עצמכם ואיך יצא הדבר שהוא נמצא שם בכל בית שתכנסו אליו בעידננו? התשובה האמיתית מורכבת מכדי שאפשר יהיה לפטור אותה במחוות יד אדישה. מדובר על שילוב מרתק של היסטוריה, אמונות ואומנות וכמובן פונקציונאליות. בעבר הרחוק נשות הבית היו שארגו את השטיחים ונוכחות של שטיח בבית היה כחותם לאישה שנמצאת בו. טיב האריגה, הצבעוניות והיצירתיות שלה היו בהחלט תאווה לעיניים אלא סוג של סטאטוס עבור האישה ובעל הבית. פרט לכך, לשטיח פונקציות רבות של חימום הבית, רלוונטי בעיקר לארצות הקרות של העולם ולעידנים בהם ההסקה הייתה יקרה או קשה למדי, החדרים גדולים מדי וחומרי הבנייה היו בעיקר בטון ומלט- הידועים כחומרים שאינם שומרים על דיירי הבית מפני הצינה.


למה עכשיו

ואולם הסיבות הללו לא מסבירות איך יכול להיות שכיום, עידנים אחרי ההסקה המודרנית, אחרי שהאריגה כבר מזמן אינה ידנית ברב המקרים והציורים כמעט כולם בעלי אופי מסחרי ואחיד- עדיין נפוץ השטיח בכל אשר נפנה. הסיבות לשימושם הנפוץ של השטיח היום בבתים רבים דומים מחד אך גם שונים באופן ניכר. קודם כל מדובר על הוספת חמימות אל עיצוב הבית. אולם סוגי השטיח השתנו והיום סביר יותר שתמצאו ברב הבתים שטיחי שאגי ולא שטיחים אפגאניים- אך עדיין מדובר על קישוט הדירה והקניית מימד של "בית" אל תוכה. בנוסף, גם כיום מדובר על פריט חימום לבית שהינו זול ונוח יותר מאשר סוגי החימום האחרים. שטיחים לבית יכולים לחסוך באופן משמעותי את כמות האנרגיה שמשקיעים התנורים והמזגנים שלכם בעת החימום בחורף.


כמו כולם, רק יותר טוב

גם כיום, כאשר מדברים על רשתות שטיחים או מכירת שטיחים מתוך חנויות- מדובר על סמל סטאטוס. שטיח איכותי, מחומר משובח, גדול ובעל עיצובים מרהיבים- אומר על הבית שלכם, על הכיס שלכם ועליכם לא פחות מאותה מערכת ישיבה בסלון שעלתה לכם הון תועפות. למען האמת, העיצוב הכולל אפילו יאמר עליכם יותר מכל זה. שטיחים מקיר לקיר יכולים להפוך את המשרד שלכם מסתם עוד סטארט- אפ, לכזה בעל נוכחות, המעביר מסר של יציבות ושגשוג- מה שיכול להשפיע פסיכולוגית עליכם ועל העובדים שלכם. שטיחים מודרניים יכולים לתת לדירה שלכם טוויסט חדש ומרענן, ולגרום לכם להרגיש כאילו בזה הרגע החלפתם את כל הריהוט- רק בגלל הקומבינציה השונה והאינטראקציה הייחודית עם השטיח החדש.


שימושים נוספים

מובן שאפשר לדבר שעות ארוכות על הסגולות העיצוביות של השטיח- כטקסטיל ביתי, אין ספק כי השפעתו רבה וכי לכל סוג של שטיח יש את ההצהרה שלו, את היתרונות והחסרונות שלו. כך למשל, שטיחים שאגי יעייפו אתכם מאד מהר אם יש לכם בבית בעלי חיים שאוהבים למרות את הסיבים הארוכים שלהם ורב הסיכויים כי הצרכים שלכם יפגשו טוב יותר עם היכולות של השטיחים השטוחים, בין אם מדובר על שטיחים פרסיים, שטיח צמר ארוג או שטיח סיני - דמויי מחצלות. לשטיחים ייעודיים יש תכונות נוספות שיכולות להשפיע על ההחלטה שלכם בעת רכישתם. למשל, שטיחים לחדרי ילדים יכולים להיות מעוצבים כמשחק גדול של כבישים ומדרכות, שטיחים עגולים לחדרי אמבטיה בעלי יכולות ספיגת לחות, שטיחים לסלון שעוביים מחסה בלטות לא יפות ועוד.


כמה זה עולה לי

כמו לכל "רהיט", גם כאשר רוכשים שטיח צריך לשאול את עצמכם שתי שאלות: כמה זה עולה לי היום וכמה זה יעלה לי כל יום. במילים אחרות- כמה עולה ההשקעה הראשונית של רכישת השטיח עצמה וכמה יעלו לכם שירותי התחזוק והניקיון שלו. בעידן הייצור ההמוני, מעטים האנשים שפונים אל תיקון שטיחים- אך דעו כי אכן אפשר למצוא שירותים כאלה במרכזים הנותנים שירותי "הכל לשטיחים". עם זאת, רב האנשים נוטים להתחדש ולא לתקן שטיחים ישנים. כאשר מדברים על ההשקעה הראשונית- ישנן לא מעט רשתות בארץ המציעות רכישת שטיחים בזול כל השנה או כאלה המאפשרות רכישת שטיחים במבצע עונתי, עם ההתקרבות לעונת החורף.


למה מומחים?

תמיד עדיף לרכוש שטיח בתוך חנות שטיחים, לא משנה אם מדובר בחנות שטיחים בתל אביב, חנות שטיחים בראשון לציון, חנות שטיחים בבאר שבע או חנות שטיחים בקריות- ולא באחת מרשתות השיווק הכוללות הכל מהכל ומציעות גם שטיחים. הסיבה לכך פשוטה: רשתות המציעות הכל מהכל מציעות מגוון דל מאד של שטיחים ובמחירים מופקעים, בעוד שחנויות המתמחות בשטיחים יכולות להציע לכם מגוון רחב של סוגי וגדלי שטיח, בין אם מדובר על שטיחים חדשים, בהזמנה אישית או שטיחים יד 2. למרות הדחייה הראשונית, כדאי שתשקלו להוזיל עלויות ע" רכישה של שטיח משומש- מחירים שטיחים יד 2 איכותיים מאד ובמצב מעולה יכולים להיות בין פי 2-3 זולים יותר מהחדשים. מומחים יהיו גם אלה אליהם תחזרו עבור תיקון או כאלה שימליצו לכם על חברת ניקוי שטיחים שהם מכירים וכדאית ביותר הן מבחינת המקצועיות, הן מבחינת האמינות והן מבחינת המחיר.


הצד השני של המטבע

כאמור לא מספיק להסתכל על מחיר שטיח ועיצובו כדי לרכוש אותו. עליכם גם לדעת כמה יעלה לכם שירות ניקוי שטיחים וביצועו. לעיתים השטיח יילקח מביתכם ויוחזר בסיום העבודה, פעמים אחרות (למשל כאשר מדובר על שטיח מקיר לקיר) יהיה עליכם להכניס אדם לביתכם שיעבוד באמצעים אחרים, ניידים. ניקוי שטיחים מקצועי יכול להביא לכם תוצאות נפלאות גם עם הכתמים הקשים ביותר, בעיקר כאשר מדובר על ניקוי בתוך מפעל ניקוי ולא בביתכם. לשאלה כמה עולה ניקוי שטיחים אין תשובה חד משמעית- מעבר לשונות המינימאלית בין החברות השונות עבור ניקוי שטיחים מחירים משתנים גם לפי סוג וגודל השטיח.